Абсолютно новий інтерфейс, поліпшення функціональності і продуктивності :: Відеодрайвер AMD Radeon Software Crimson Edition

 

Відеодрайвер AMD Radeon Software Crimson Edition

Автор
 
iXBT.com
28 хв
Абсолютно новий інтерфейс, поліпшення функціональності і продуктивності

Вступ

Ми не дуже часто пишемо статті, присвячені виключно оновленню версій відеодрайверів, навіть якщо в спеціальних версіях і обіцяють великий приріст продуктивності в іграх, до чого ми вже звикли. Але бувають і виключення, як це було з драйвером AMD Catalyst Omega, огляд якого вийшов на нашому сайті приблизно рік тому. Та версія була великим оновленням драйверів компанії AMD, відрізняючись новими можливостями і приростом продуктивності в багатьох популярних іграх. Після виходу драйвера Catalyst Omega, ПО від компанії AMD було завантажено більше 60 мільйонів разів - вражаюча цифра.

Поліпшення драйверів для відеокарт дуже корисно, тому що сучасна відеокарта - це не просто апаратне рішення, а програмно-апаратне, ПО в якому є найважливішою частиною, яку можна покращувати без необхідності заміни апаратних рішень. Драйвери для відеокарт компанії AMD під звичним найменуванням Catalyst були вперше випущені вже досить давно, перша версія ATI Catalyst з'явилася ще в 2002 році, а відеодрайвери для Radeon в цілому випускаються вже більше 20 років.

За цей час драйвери для відеокарт стали чимось більшим, ніж просто драйверами для пристроїв, призначеними виключно для забезпечення їх працездатності. Тепер в пакет драйверів входить пристойний набір програмного забезпечення: інтерфейси для користувачів, бібліотеки, інструменти, додатки тощо Весь цей комплект ПО звично називають відеодрайвером, але на ділі він є вже майже що невеликий графічною операційною системою. Не дивно, що якісне ПЗ дуже важливо для гравців, розробників ігор і професіоналів, які працюють з графікою.

Сьогодні виходить чергове велике і найважливіше для компанії AMD оновлення відеодрайверів. Так як це - перший анонс від імені нового підрозділу компанії Radeon Technologies Group, то йому вирішили дати нову назву - Radeon Software. З звичними драйверами Catalyst ми прощаємося, їх епоха закінчилася і почалася нова ера. Перша версія драйверів Radeon Software отримала назву Crimson Edition, і в подальшому будуть виходити глобальні версії, названі одним з відтінків червоного кольору (Crimson - малиновий колір).

Анонс планованого випуску радикально нової версії відеодрайверів викликав величезний інтерес: вийшли десятки статей і новин, написані тисячі коментарів в соцмережах і форумах. Користувачі відеокарт компанії AMD явно чекали новий драйвер з нетерпінням. І не дарма, адже він дає їм абсолютно новий призначений для користувача інтерфейс з зменшеним часом завантаження, нові та вдосконалені можливості, в тому числі зниження споживання енергії при перегляді відео і нескладних іграх, а також оптимізації продуктивності 3D-рендеринга.

За 2015 рік відбулося три великих релізу WHQL-драйверів і дев'ять бета-версій, всі важливі ігрові проекти на кшталт GTA V, Star Wars Battlefront, Call of Duty: Black Ops 3 отримували оптимізовані версії драйверів з дня їх виходу в продаж. Але плани на 2016 рік ще більш широкі: заплановано до шести великих релізів WHQL-драйверів, і додаткові бета-версії в міру необхідності і виходу значущих популярних ігор.

Новий користувальницький інтерфейс Radeon Settings

Одним з найбільш важливих змін в новому пакеті драйверів став абсолютно новий призначений для користувача інтерфейс налаштувань відеокарти і перероблений інсталятор. У компанії AMD переробили утиліту для зміни налаштувань Catalyst Control Center (CCC), створивши абсолютно новий інструмент під назвою Radeon Settings. Він отримав сучасний користувальницький інтерфейс, досить простий і зрозумілий, а головне - значно швидший, ніж у попереднього CCC. Додали в Radeon Settings також і ряд нових функцій.

В роботі Radeon Settings використовує інструментарій для розробки ПЗ під назвою Qt. Так як цей набір бібліотек та інструментів багатоплатформовий, то, чисто теоретично, може бути простий перенесення коду і на інші операційні системи, наприклад, Android. Але поки що новий призначений для користувача інтерфейс працює у всіх операційних системах сімейства Windows - в версіях 7, 8.1 і 10.

З основних поліпшень нового драйвера відзначимо: набагато менший час старту програми, інтуїтивний інтерфейс налаштувань графічного процесора, новий менеджер налаштувань і профілів для ігрових додатків, новий інтерфейс для можливостей розгону GPU, а також змінені налаштування виводу на дисплей, їх обробки і конфігурації многомоніторний виведення AMD Eyefinity.

Найголовніше в Radeon Software Crimson Edition - повністю перероблений інтерфейс налаштувань і установника, поліпшуючі призначений для користувача досвід при установці, запуску і використанні нової версії ПЗ. Як театр починається з вішалки, так і знайомство з будь-яким пакетом драйверів починається з його встановлення. За даними компанії AMD, в новій версії час установки скоротилося приблизно в 1.4-1.5 рази, в порівнянні з попереднім монтажник. Він також отримав новий інтерфейс - досить простий і зрозумілий.

Функціональні можливості установника не змінилися - можна приблизно так само вибрати необхідні для установки компоненти драйвера. З незвичайного (можливо, це вірно тільки для бета-версії, виданої пресі) відзначимо хіба що можливість вибору установки призначеного для користувача інтерфейсу: або Radeon Settings (AMD Settings) або AMD Control Center (CCC). Зате нам сподобалася спрощена і зрозуміліша смуга прогресу установника - тепер вона одна.

В іншому, крім спрощення інтерфейсу і прискорення установки, процес мало чим відрізняється від попередньої версії. А ось запуск самих налаштувань Radeon Settings після їх установки відбувається набагато швидше, ніж це було у випадку неповороткого CCC. Для запуску Radeon Settings досить вибрати відповідний пункт у контекстному меню робочого столу Windows або двічі клацнувши мишею на спеціальній червоній іконці в системному треї. Також в цьому меню можна швидко вибрати профіль для ігор і відеоданих.

Нові настройки Radeon Settings запускаються буквально за секунду, загальний час запуску програми скоротилося в 2-3 рази, в порівнянні з попередніми версіями, і це реально помітно, особливо при повторному відкритті налаштувань.

Крім цього, було в рази знижено час ініціалізації підключених дисплеїв - з 11 до 3 секунд. Якщо для основного монітора при старті системи це не так важливо, то при підключенні зовнішнього дисплея або проектора до ноутбука таке прискорення можна тільки вітати.

Що стосується зручності нового інтерфейсу, то тут можна відзначити зниження кількості необхідних дій для того, щоб дістатися до будь-яких налаштувань. Наприклад, для того, щоб встановити попередній драйвер, потрібно сім разів натискання кнопок миші, а новий Radeon Software Crimson Edition задовольняється лише трьома такими натисканнями. Приблизно те ж саме відноситься і до самого інтерфейсу Radeon Settings.

Давайте для початку розглянемо всі сторінки нової панелі налаштувань Radeon Settings. Стартова сторінка показана на скріншоті вище, а на наступному показана сторінка перевірки оновлень ПО - це зроблено досить зручно, хоча окрему сторінку для оновлень віддавати було не обов'язково:

Переходимо до налаштувань самої утиліти Radeon Settings - тут є зручна і важлива опція відновлення всіх налаштувань за замовчуванням, можливість включення значка в треї, зв'язку з компанією AMD, а також деякі настройки інтерфейсу, в тому числі можливість отлюченія рекламних банерів (ймовірно, зачепив на майбутнє ).

Кнопка додаткових налаштувань викликає окреме вікно із зовсім іншим інтерфейсом, знайомим нам по попередніх версіях CCC - тут можна налаштувати деякі додаткові параметри по роботі з дисплеями і звуком, які (поки що?) Не увійшли до Radeon Settings:

Але давайте вже перейдемо до головних розділів нової утиліти. Перша кнопка з іконкою ігрового контролера викликає меню з набором профілів ігор, знайдених драйвером в системі користувача. Тут же є і можливість зміни глобальних 3D-налаштувань якості рендеринга:

З одного боку - досить зручно зроблені профілі для ігор і зміна їх налаштувань, з іншого - ігри Ніяк не каталогізовані, всі вони лежать в одному списку-звалищі, що не дуже то зручно. Глобальні налаштування і налаштування для конкретних ігор приблизно однакові і по функціональності мало відрізняються від колишніх:

Головне візуальна відмінність нового інтерфейсу - він розтягується і вікно утиліти змінює розміри на які завгодно (майже, мінімальні межі все одно залишилися), автоматично перебудовуючи порядок елементів управління. Це особливо важливо і зручно з урахуванням величезної різниці в дозволах сучасних користувача пристроїв.

На жаль, але за все потрібно платити - нам здається, що настройки злегка втратили в зручності і наочності, в порівнянні з тим, що було раніше, адже всі елементи управління однакові і їх місце розташування у вікні не фіксоване - тепер їх доведеться шукати перед будь-якими змінами.

-
-

Тут же поруч налаштовуються і можливості розгону, звичні по набору налаштувань, але в новому інтерфейсі. На цій панелі можна подивитися поточні частоти, температуру, швидкість вентилятора, а також змінити цільові частоти, споживання енергії і швидкість вентилятора - все як завжди.

Наступна панель призначена для налаштування виводу відеоданих - можна як вибрати встановлений профіль з декількох, налаштованих в AMD, так і налаштувати свої власні призначені для користувача настройки, включивши всі технології поліпшення якості так, як потрібно. Нагадаємо, що деякі настройки залишилися в додатковому меню, що викликається окремо (див.вище).

Ця панель налаштувань призначена для конфігурації дисплеїв. В даному випадку до тестової системи підключений монітор LG з підтримкою технології FreeSync, і дуже зручною нам здалася індикація частот, в межах яких буде працювати дана технологія: від 48 до 75 Гц. Вибір налаштувань не надто багатий, всі інші ви також можете знайти в додатковому меню.

Нам залишається лише подивитися панель з інформацією про програмно-апаратної конфігурації користувальницької системи - вона в зручній формі показує все необхідне в максимальних подробицях аж на трьох сторінках.

-
-

В цілому, новий інтерфейс Radeon Settings досить зручний, і до нього цілком можна звикнути. Він дійсно працює помітно спритніше CCC і споживає не надто багато пам'яті. Правда, якщо відкривати багато вкладок після запуску, то споживання системної пам'яті може дійти до 175-200 МБ, що забагато навіть за сучасними мірками.

А тепер поговоримо про суб'єктивні недоліки. Із зазначених нами недоробок - відсутність (або ми не знайшли) прямого вибору мови інтерфейсу - використовується виключно встановлений в системі. Було б непогано мати можливість установки англійської інтерфейсу, і навіть не через те, що переклад неідеальний, а тому, що багато російські слова занадто довгі для такого інтерфейсу і не входять в коротенькі блоки. Також нам не сподобалося те, що не можна відключити модну нині напівпрозорість інтерфейсу.

А ще нам не вистачає додаткової функціональності, на кшталт моніторингу температур, частот, напруг і інших параметрів з їх висновком на екран при грі або у вигляді графіків, як це зроблено в сторонніх утиліти. Крім того, незважаючи на запевнення в кращої стабільності нової панелі налаштувань, робота додатки в неактивному режимі кілька разів завершувалася без будь-яких дій з боку користувача - є над чим ще попрацювати:

Втім, цілком можливо, що ця проблема відноситься до витрат попередньої бета-версії, призначеної для ознайомлення, так що ми не будемо сильно чіплятися, понадіявшись на те, що фінальна версія Radeon Software Crimson Edition буде позбавлена ​​цих прикрих недоробок.

З того, що залишається додати по темі - нова утиліта для деінсталяції драйверів AMD і очищення системи від їх «хвостів» - AMD Clean Uninstall Utility . Ця утиліта видаляє всі попередні встановлені драйвери AMD Catalyst, включаючи відео- та аудіодрайвер, а також чистить залишені ними файли і записи в реєстрі. Корисна штука.

оптимізація продуктивності

А ось і ще один цікавий розділ - підвищення швидкості рендеринга в іграх є одним з найбільш очікуваних для всіх користувачів. Особливо великі такі очікування при виході спеціальних версій, на зразок Catalyst Omega або Crimson Edition. У разі Catalyst Omega, оптимізації продуктивності були проведені в більшому обсязі, ніж зазвичай, а ось для Crimson Edition основною зміною все ж став новий інтерфейс. Але і поліпшення в швидкості 3D-рендеринга і загальне підвищення комфорту в AMD нам також пообіцяли.

Radeon Software Crimson Edition забезпечує поліпшення продуктивності практично всім користувачам відеокарт Radeon, але в різному розмірі і в залежності від умов. Наприклад, приріст в частоті кадрів для одного з популярних DirectX 12 бенчмарков Fable Legends становить 7-20%, в залежності від дозволу: FullHD або 4K, в останньому випадку збільшення продуктивності буде менше. Цей тест був проведений на системі з відеокартою AMD Radeon R9 Fury X, порівнювалися драйвери Radeon Software Crimson Edition з досить старим вже випуском AMD Catalyst 15.7.1.

Але не бенчмарками єдиними, представниками AMD також відзначаються солідні прирости швидкості і в сучасних іграх. Наприклад, приріст в середній частоті кадрів в грі Call of Duty: Black Ops 3 складає близько 6-8%, в залежності від дозволу. В даному випадку Radeon Software Crimson Edition порівнюється вже з AMD Catalyst 15.10 Beta.

На даній діаграмі вказані прирости в декількох популярних іграх останнього часу, отримані при установці драйверів Radeon Software Crimson Edition, в порівнянні з Catalyst 15.10 Beta. Також відзначають і поліпшення в швидкості рендеринга в операційній системі Linux. Прирости від Radeon Software Crimson Edition в цій системі найчастіше складають близько 10-15%, але іноді справа доходить і до 50-55% (для гри Total War).

Як завжди, AMD порівнює швидкість рендеринга на новітніх драйверах і досить старих версіях, на кшталт Catalyst 15.7.1 і 15.10, та й прирости не дуже великі навіть за даними самої AMD. Нам здається, що куди цікавіше було б порівняти швидкість свіжої версії з більш актуальними драйверами, в тому числі останній доступній на сайті компанії бета-версією Catalyst 15.11.1 Beta, що ми і зробили самостійно. Також ми взяли ще одну стару версію - 15.9.1 Beta.

Набір ігор для нашого власного експрес-тесту вийшов таким: Star Wars Battlefront, Fallout 4 і Call of Duty: Black Ops 3 . Для наших вимірів ми використовували відеокарту моделі Radeon R9 380 і тестову систему на базі топового процесора Intel під управлінням операційної системи Windows 7 SP1, взяли роздільну здатність 1920 × 1080 і намагалися виставити максимальні ігрові настройки (крім вельми вимогливої Call of Duty: Black Ops 3, де були виставлені настройки рівня High). Подивимося, вийшли у нас прирости швидкості в цих іграх?

Як бачимо, невеликі прирости в найсучасніших іграх все-таки є, правда вони зовсім незначні, якщо порівнювати Crimson Edition до останньої доступної бета-версією Catalyst. Але в порівнянні з не найновішим драйвером версії 15.9.1, тестова відеокарта AMD отримала додаткові 5-25% приросту до швидкості. Ймовірно, для Call of Duty: Black Ops 3 драйвер вже встигли оптимізувати раніше, але інші ігри прискорилися пристойно. А ось якщо порівнювати новинку з Catalyst 15.11.1 Beta, то прирости в іграх виявилися в межах похибки вимірювання - до 2-4%.

Подивимося на графіки частоти кадрів в зазначених вище іграх, отримані в результаті тестування:

Графіки продуктивності в протестованих іграх підтверджують наші висновки - особливого поліпшення продуктивності в порівнянні з останніми доступними відеодрайвером Catalyst 15.11.1 Beta не відзначено. А ось драйвер застарілої версії 15.9.1 явно відстає від них практично у всіх використовувалися для тестів іграх.

кешування шейдеров

Але не тільки частотою кадрів вимірюється комфорт користувача, є й інші показники, які були покращені в новому драйвері Crimson Edition. Наприклад, відзначимо появу можливості кешування шейдеров - зберігання скомпільованої коду шейдеров на накопичувачі, що може прискорити завантаження і виконання багатьох ігрових проектів, що використовують DirectX 10 і DirectX 11.

Чому кешування шейдеров взагалі потрібно? Багато ігор зараз представляють відкритий «безшовний» світ, шейдери в якому посилаються в відеодрайвер прямо під час гри, але ж їх ще потрібно скомпілювати, що може викликати ривки в частоті кадрів і більший час завантаження рівнів і місій. Шейдерний кеш ж зберігає раніше скомпільовані шейдери і швидко дістає їх зі сховища в міру необхідності вже в готовому вигляді, що вимагає менше роботи для CPU і відеодрайвера. В результаті знижується час завантаження ігор і рівнів, а також усуваються деякі з різких падінь продуктивності (стрибків частоти кадрів) під час гри.

Використання шейдерного кеша встановлюється в ігрових профілях, а інформація зберігається в каталозі AppDataLocalAMDDXCache. Для деяких ігор Shader Cache вже включений в їх профілях за замовчуванням, але його завжди можна відключити в менеджері 3D-налаштувань Radeon Settings.

Це все слова, а що з реальним часом завантаження, чи дійсно воно зменшується? За даними компанії AMD, включення шейдерного кеша викликає значне зниження часу повторного завантаження (коли в кеші вже є скомпільовані шейдери) в таких іграх, як Bioshock Infinite і Star Wars Battlefront. Завантаження бенчмарка в першій грі без кешування шейдеров складає 11.35 секунд, а з включеним кешем вже лише 9.96 секунд, що на 12% менше. Для Star Wars Battlefront час завантаження рівня Survival - Endor з кешуванням шейдеров і зовсім відбувається на 34.5% швидше - вона відбувається за 11.2 секунди замість 17.10 секунд. Непогані прирости!

Що стосується поліпшення плавності прямо в процесі геймплея, то ще одним сценарієм, в якому допомагає шейдерний кеш, є ігри, що посилають шейдери для виконання прямо у міру проходження гри, а не при завантаженні рівня. В такому випадку, можливі ривки продуктивності за рахунок того, що CPU виконує роботу по компіляції шейдерного коду прямо під час гри. Шейдерний кеш значно знижує можливість появи подібних проблем, пов'язаних саме з компіляцією шейдеров.

Як ви бачите в середині графіка, з відключеним кешуванням шейдеров в грі Call of Duty: Advanced Warfare (настройки High Quality, включено згладжування SMAA T2X при 4K-дозволі) на конфігурації з пари відеокарт Radeon R9 390X в режимі CrossFire добре помітний момент компіляції шейдера при відключеному кешуванні. Значення 2149 мс для рендеринга кадру означає досить відчутні «гальма» в ігровому процесі - більше двох секунд на екрані був показаний один кадр, і дії гравця весь цей час ніяк на ньому не відображаються. Включення кешу шейдеров призводить до того, що пік падіння швидкості рендеринга значно зменшується, і в результаті користувач бачить порівняно плавний відеоряд.

Покращення в технології frame pacing

Підтримка більш плавного багаточіпових рендеринга за допомогою технології frame pacing з'явилася в драйверах AMD досить давно, ще з часу Catalyst 13.12. Технологія працює для CrossFire-конфігурацій, що складаються з виділених настільних GPU і при поєднанні потужностей APU і GPU при роботі над рендерингом - в конфігураціях AMD Dual Graphics. Нова версія Radeon Software Crimson Edition переносить цю технологію на ігри, що використовують не тільки DirectX 10 і 11, а й DirectX 9, в тому числі в багато ігор, відомі як киберспортівних.

На графіку показані часи роботи над рендерингом кадрів в грі The Elder Scrolls V: Skyrim, що використовує DirectX 9 на тестовій CrossFire-системі, що складається з пари відеокарт Radeon R9 Fury X - як бачите, неприємні для комфорту зміни часу рендеринга кадрів, типові для ранніх багаточіпових систем, в даному випадку відсутні. Технологія працює на всіх підтримуваних графічних процесорах компанії AMD, а також на старших моделях APU A8.

Покращення технології FreeSync

Ми вже не раз розповідали про технології динамічно змінюваної частоти поновлення AMD FreeSync, яка усуває такі артефакти при виведенні послідовності кадрів, як розриви зображення ( «tearing», з'являється при відключенні вертикальної синхронізації - V-Sync off) і усуває затримки і неплавний висновок кадрів при включенні синхронізації (в разі включеної синхронізації V-Sync on).

Radeon Software Crimson Edition приносить підтримку цієї технології для CrossFire-конфігурацій в DirectX 9 ігор, в цій версії з'явилася компенсація низької частоти кадрів, а також в AMD оголосили, що працюють з виробниками моніторів над включенням можливості динамічної синхронізації FreeSync при підключенні дисплеїв по HDMI.

Найбільше нас цікавить компенсація низької частоти кадрів Low Framerate Compensation (LFC) . Коли частота кадрів падає нижче мінімально підтримуваної частоти поновлення дисплеєм з підтримкою FreeSync, спеціальний адаптивний алгоритм автоматично змінює вихідні кадри і їх частоту оновлення так, щоб знизити неприємні ривки через падіння частоти кадрів.

Іншими словами, при FPS нижче мінімальної частоти оновлення та включеною вертикальної синхронізації (VSync on) FreeSync раніше не працював, що викликало неплавним в зміні кадрів. Але тепер, з включенням LFC, зміна кадрів буде плавною. При відключеною синхронізації в тих же умовах спостерігаються розриви кадру (так званий tearing), а включення LFC його знижує.

Ніякої налаштування з боку користувача або оновлення монітора не потрібно, ця можливість автоматично включена на всіх моніторах з підтримкою FreeSync, максимальна частота оновлення у яких вдвічі або більше перевершує мінімальну. Наприклад, в нашому тестовому моніторі LG мінімальна частота оновлення 48 Гц, а максимальна - 75 Гц, і ця технологія не працюватиме, тому що 75/48 = 1,5625, що менше двох разів. На жаль.

оптимізація енергоспоживання

Останнім часом досить важливим є питання енергоефективності, особливо для рішень компанії AMD, які з цього питання явно не серед лідерів. Новий драйвер Radeon Software Crimson Edition включає деякі оптимізації енергоспоживання, в певних умовах (при перегляді відеороликів і грі в невимогливі ігрові проекти) поліпшують ці показники для відеокарт Radeon, включаючи моделі Radeon R7 360, R9 380, R9 390 і R9 Fury.

Наприклад, явне зниження споживання енергії досягається при перегляді відеоданих з високою роздільною здатністю. Економія енергії в такому випадку досить відчутна, і виллється вона в тому числі і в зниженні шуму від системи охолодження відеокарти і корпусних, якщо вона регулюється в залежності від температури всередині ПК. На наступній діаграмі показано зміна енергоспоживання при перегляді потокового відео з YouTube в FullHD-дозволі на 4K-дисплеї.

Порівнюється споживання енергії системою на основі процесора Intel Core i7 5960X і відеокарти Radeon R9 Fury X, при установці драйверів Catalyst 15.7.1 і Radeon Software Crimson Edition. Нова версія дозволяє значно знизити енергоспоживання в такому випадку, споживання самим GPU знижується в рази, та й загальна енергоефективність системи також помітно поліпшено.

Пристойного поліпшення енергоефективності можна досягти і в деяких іграх за допомогою технології Frame Rate Target Control (FRTC) , що дозволяє встановити цільову частоту кадрів, знизивши і навантаження на GPU і його енергоспоживання. Ми вже писали про цю технологію, яка з'явилася ще в Catalyst 15.7, вона дозволяє знизити споживання енергії графічним процесором, так як йому не потрібно буде робити зайву роботу, отримуючи марну надвисоку частоту кадрів. Замість цього, GPU буде споживати менше енергії і виділяти менше тепла, що призведе до меншого шуму від кулера.

Важливо, що FRTC працює не тільки в 3D-сценах, а й на екранах завантаження і в ігрових меню, де FPS дуже часто досягає захмарних частот, а GPU виконує купу непотрібної роботи. Зі зрозумілих причин, FRTC найбільше застосуємо в «легких» іграх, де навантаження на GPU невелика, на зразок старих проектів, або якщо підключений до порівняно потужній системі монітор має роздільну здатність.

У Crimson Edition з'явилася ширша підтримка ігр та розширено діапазон цільової частоти кадрів. Тепер підтримуються всі функції, які залежать DirectX версій 9, 10 і 11 (раніше версія D3D9 просто не підтримувалася), а цільова частота кадрів може бути в рамках від 30 до 200 FPS. На наступній діаграмі показано поліпшення енергоефективності, досягнуте за допомогою включення FRTC в грі Rocket League, що використовує DirectX 9, в дозволі 1920 × 1080.

Потужна система на основі відеокарти AMD Radeon R9 Fury X при відсутності обмежень FPS споживає 297 Вт, з яких 175 Вт доводиться на Fury X, а обмеження частоти кадрів, виставлене на 90 FPS, дає лише 172 Вт і 61 Вт, відповідно. У наявності загальна економія 125 Вт при використанні Radeon Software Crimson Edition.

Технологія FRTC була поліпшена і для ігрових додатків, що використовують DirectX 10 і DirectX 11. Хоча її підтримка з'явилася ще в Catalyst 15.7.1, модифікації Radeon Software Crimson Edition дозволяють домогтися кращої ефективності, порівняно зі старими версіями драйверів. Так, в грі Bioshock Infinite в дозволі 4K при використанні найпотужнішою відеокарти Radeon R9 Fury X і обмеження частоти кадрів на рівні 60 FPS, досягається економія до 107 Вт при використанні Radeon Software Crimson Edition, хоча Catalyst 15.7.1 дозволяє заощадити лише 50 Вт. Приблизно те ж саме і з грою Sniper Elite в тих же умовах, але з обмеженням FPS до 55 - Crimson Edition економить 190 Вт енергії, а стара версія Catalyst лише 90 Вт. Поліпшення енергоефективності в повній мірі!

Покращення по відтворенню відеоданих і висновку зображення

З нових можливостей Radeon Software Crimson Edition ми відзначимо і деякі поліпшення, призначені для збільшення якості відтворення відеоданих. У нових драйверах з'явилися технології адаптивного зміни контрастності і поліпшене масштабування directional scaling. У новій версії драйверів компанії AMD є шість попередньо встановлених профілів, а також профіль за замовчуванням і призначені для користувача настройки

При виборі профілю змінюються деякі настройки, в залежності від дозволу екрану, відтвореного контенту і використовуваного плеєра. При налаштуваннях за замовчуванням, всі додаткові технології обробки зображення відключені. У призначеному для користувача режимі можна вибрати будь-яке значення різкості, колірної насиченості, технологій steady video і fluid motion.

Нова можливість, що з'явилася в Crimson Edition - спрямоване масштабування (directional scaling), вона покликана поліпшити плавність ліній на гранях в зображенні при відображенні картинки низького дозволу на сучасних дисплеях - при програванні відеоданих роздільної здатності 1080p на 4K-моніторах. Говорячи по-простому, технологія дозволяє значно зменшити «драбинки» на зображенні, одержувані при звичайних алгоритмах масштабування. Найпростіше це зрозуміти на прикладі (імітація):

Алгоритм спрямованого масштабування відображає 1080p контент на 4K-дисплеях більш якісно, ​​він використовує адаптивний спрямований фільтр, що поліпшує межі і усуває «сходових» на зображенні. Для роботи цього фільтра буде потрібно відеокарта серії Radeon R9 Fury Series або Radeon Nano, а також підтримувані браузери і медіаплеєри. Технологія автоматично включається при програванні відеоданих з роздільною здатністю 1080p на 4K-дисплеях.

З виходом Crimson Edition алгоритм динамічної контрастності для відеоданих став адаптивним, змінним залежно від вмісту відео. Адаптивна динамічна контрастність дозволяє збільшити загальну контрастність зображення, залишаючи недоторканими темні області, щоб зображення на них залишалося видимим. Динамічна контрастність залежить від обраного відеопрофіля, і за замовчуванням вимкнена. Для роботи алгоритму адаптивної контрастності для відеоданих буде потрібно відеокарта Radeon R9 285, R9 380 (X) або серії R9 Fury.

Деякі з просунутих можливостей по обробці відеоданих, раніше недоступні на гібридних процесорах, стали працювати на APU шостого покоління з TDP 35 Вт, такими як AMD FX-8800P та AMD A10-8700P. У число можливостей входить зниження змазування зображення, уплавненіе частоти кадрів і просунутий фільтр для поліпшення деталізації. Перші дві можливості працюють при програванні Blu-Ray дисків за допомогою CyberLink PowerDVD 15.

У нових драйверах Crimson Edition з'явилася підтримка додавання користувацьких дозволів, що дозволяє створити свій власний режим, змінюючи тайминги, частоту оновлення і т.д. Ця можливість доступна в додаткових настройках Radeon Settings, що викликаються в окремому вікні.

Можливість створення призначених для користувача дозволів за допомогою Radeon Crimson Software Edition доступна для всіх графічних процесорів AMD Radeon, що працюють в операційних системах Windows 7, 8.1 і 10.

З'явилася і ще одна цікава можливість - віртуальне підвищення дозволу не тільки для 3D-додатків, але для всіх завдань, в тому числі робочого столу Windows 10. Ця можливість дозволяє отримати більше простору на дисплеї при використанні Windows 10 і монітора з високою роздільною здатністю і щільністю пікселів більше 150 DPI.

Технологія VSR може бути використана для встановлення більшої дозволу робочого столу на дисплеї меншого дозволу, що може бути корисно в деяких випадках - наприклад, при виведенні одного і того ж зображення з високою роздільною здатністю на двох моніторах з різним дозволом, або для завдань, що вимагають якомога більшої простору, на кшталт великих таблиць, редагування відео та фотографій, при програмуванні і в інших випадках.

Наприклад, на ноутбуці, що має екран з роздільною здатністю 1920 × 1080 пікселів і 150 DPI, ви зможете виставити здатність 2560 × 1440 пікселів, щоб отримати більше місця для розташування вікон на робочому столі.

Нове для розробників

У стабільній роботі і багатій функціональності драйверів для відеокарт зацікавлені не тільки гравці і інші користувачі рішень AMD, а й розробники програмного забезпечення - 3D-ігор зокрема. Для них однією з хороших новин буде поява підтримки технології AMD LiquidVR в драйвері Crimson Edition - це перший публічно доступна драйвер з такою функціональністю.

Ініціатива компанії AMD по впровадженню і поліпшенню засобів віртуальної реальності дозволяє розробникам використовувати деякі нові можливості драйверів, пов'язані з роботою VR-пристроїв: affinity multi-GPU (пара GPU працює кожен над своїм напівкадрі VR-зображення), Direct to Display (спрощення підключення шоломів віртуальної реальності), Latest Data Latch (зниження затримок з швидкою відправкою в GPU даних), асинхронне виконання шейдеров Asynchronous Shaders. Технологія LiquidVR вимагає застосування операційних систем Windows 7 і Windows 10, підтримуються графічні процесори Radeon R9 290, Radeon R9 390 і Radeon R9 Fury, а також двочіпові конфігурації.

Пару слів про асинхронному виконанні шейдерного коду, яким по праву пишається компанія AMD. Всі їх рішення, засновані на графічних процесорах архітектури GCN, мають апаратну підтримку у вигляді спеціальних двигунів Asynchronous Compute Engine, асинхронно виконують надходять команди. Апаратна реалізація має значну перевагу перед програмним підходом конкурентів, і дозволяє підвищити продуктивність в тому випадку, коли одночасно виконуються різні типи обчислень.

Ця можливість вже зараз широко використовується деякими ігровими розробниками, в тому числі консольними, але не тільки - асинхронне виконання шейдеров корисно і для застосувань віртуальної реальності. Так як більший параллелелізм виконання різних обчислень призводить і до зниження затримок, що життєво важливо для комфорту користувачів, що використовують шоломи віртуальної реальності.

Крім гучного останнім часом теми VR, в новій версії драйверів Radeon Software Crimson Edition з'явилася підтримка деяких опціональних можливостей, включених до складу OpenCL 2.0 (Open Computing Language) - загальноприйнятого індустріального стандарту для високопродуктивних обчислень загального призначення. У числі цих можливостей 32-бітна підтримка адресного простору Generic Address Space (тільки в Windows), підтримка буферів обсягом понад 4 ГБ, підтримка зображень з mipmap-рівнями і карт глибин.

Згадаємо ще одне важливе рішення для розробників, яке просуває компанія AMD. Буквально кілька днів тому був випущений AMD CodeXL 1.9 - набір утиліт для повноцінної роботи з профілювання, аналізу та пошуку помилок в ПЗ для 3D-розробників. CodeXL працює як будучи інтегрованим в пакет Microsoft Visual Studio, так і окремо, і не вимагає впровадження спеціального коду в досліджувані програми.

Нові можливості, що з'явилися або поліпшені в цій версії CodeXL: профілювання енергоспоживання (споживання енергії, частоти, напруга і температура ядер в реальному часі, в тому числі окремо за компонентами APU: відеоядро і універсальні обчислювальні ядра) для більш ніж двох графічних процесорів одночасно, статичний аналіз, написання OpenGL-шейдеров на Linux, пошук помилок (GPU Debugging) в додатках HSAIL, підтримка операційної системи Ubuntu 15.04 і виправлення знайдених помилок.

Виправлення помилок попередніх версій Catalyst

Щоб домогтися кращої якості і стабільності, в компанії провели вдвічі більше автоматизованих тестів драйвера в порівнянні з драйвером Catalyst Omega, на чверть більше часу було витрачено на призначене для користувача тестування при використанні на 15% більшої кількості різних програмно-апаратних конфігурацій.

Більш того, в AMD вирішили продовжити практику звернення до користувачів про те, які проблеми необхідно вирішити першими на їхню думку. В цьому році, перед виходом Crimson Edition, вони опитали співтовариство користувачів рішень AMD, і створили список з десятка найважливіших питань до існуючих версій драйверів. Для їх вирішення в компанії створили окрему команду, яка і займалася виловом таких помилок і їх усуненням, і всі ці проблеми були успішно вирішені в обговорюваної версії драйверів.

Ось список десяти найважливіших виправлень в драйвері Crimson Edition:

  • Запуск ігрового програми з одночасним програванням відеоролика на окремому дисплеї міг викликати зависання системи
  • Технологія FreeSync іноді не працювала в разі, якщо гра була запущена одночасно з програванням деяких типів відеоданих, начебто потокового відео з YouTube
  • Для пари відеокарт Radeon 295X2 могла бути недоступною опція включення і виключення CrossFire-конфігурації за допомогою CCC
  • Додаток Autodesk 3ds Max 2016 іноді зависала при використанні відеокарт сімейства Radeon
  • Спостерігалося відображення чорного екрану під час завантаження операційної системи Windows 10 в проміжку між висновком логотипу Windows і вікна входу користувача в Windows
  • Гра Diablo 3 непередбачувано вилітала на рівні Act 2 Desolate Sands
  • Гра GTA V завершувала роботу на деяких конфігураціях з відеокартою Radeon R9 390X
  • Могла відбуватися помилка при установці останніх версій драйверів на деякі відеокарти серії Radeon R9 380
  • Гра Ashes of the Singularity непередбачувано завершувала роботу на деяких моделях відеокарт серії Radeon 300, що мають 2 ГБ відеопам'яті
  • Програвання відео даних в форматі MPEG2 викликало помилку програвання або декодування відео

висновок

Підводячи підсумки нашого оглядового матеріалу, присвяченого опису можливостей абсолютно нової версії відеодрайвера AMD Radeon Software Crimson Edition, можна відзначити, що програмна новинка компанії дійсно серйозно відрізняється від попередніх версій драйвера, що мають назву Catalyst, дає користувачам і розробникам деякі нові можливості, покращуючи вже наявні.

У новій версії драйвера, що отримала назву Radeon Software Crimson Edition, була також поліпшена стабільність і виправлені найсерйозніші помилки попередніх версій, в тому числі підказаних користувачами. Також була трохи збільшена продуктивність 3D-рендеринга в найсучасніших іграх в деяких умовах, хоча і незначно, в порівнянні з самою останньою бета-версією Catalyst.

Головне, що потрібно виділити серед новинок першого видання Radeon Software - абсолютно новий інтерфейс для налаштувань відеодрайвера під назвою Radeon Settings. Так, без недоліків він не обійшовся, але новий інтерфейс явно виглядає куди більш сучасною старого CCC, він масштабується на різні дозволи і розміри вікон, має кілька нових можливостей і налаштувань. Крім цього, користуватися ним багато в чому зручніше, так як було значно скорочено час запуску конфигурационной утиліти і установки драйвера в цілому.

Окремо можна виділити поліпшення щодо підвищення якості програвання відеоданих: спеціальних алгоритмів обробки поста, що підвищує якість зображення, підвищенню комфорту і плавності частоти кадрів при грі з появою шейдерного кеша і поліпшення технології frame pacing для багаточіпових рендеринга і т.д. Також відзначимо поліпшення в технології динамічно змінюваної частоти поновлення AMD FreeSync і збільшення енергоефективності при перегляді відеоданих і в іграх із застосуванням технології обмеження частоти кадрів FRTC - вони дозволяють знизити споживання енергії системою в разі наявності значного запасу продуктивності.

Для розробників нова версія драйверів також не пройде безслідно, адже в ній вперше з'явилася публічна підтримка технологій віртуальної реальності LiquidVR, деяких нових функцій обчислювального стандарту OpenCL 2.0, підтримка нових версій утиліти CodeXL, а також багато іншого.

Драйвера на Windows для Майнінг криптовалюта

Автор
 
cryptonyka.su
хв

Для користувача, лише поверхово знайомого з Майнінг криптовалюта, все виглядає банально: встановив відповідне програмне забезпечення - і вільний, поки GPU видобуває ресурси. Трохи покопавшись в темі, початківці Майнер приходять до висновку, що не все так безхмарно: для певних видів криптовалюта підходять відповідні версії відеокарт, доводиться користуватися програмами для розгону відеокарт для більшої віддачі, бути учасником пулу - групи користувачів, спільно видобувних криптовалюта.

Навіщо встановлювати спеціальні утиліти

Відкрите спочатку не цілком призначені для віддалених обчислень (будь-який тип Майнінг). Їх завдання - обробка графіки, від простеньких колажів в «Фотошопі» до запуску барвистих ігор. Цим завданням цілком відповідає ПО, регулярно оновлюється виробниками графічних чіпів NVIDIA і AMD. Часто нові оновлення драйверів приурочені до виходу очікуваної гри і адаптовані під виконувані бібліотеки, задіяні розробниками.

Майнер, що використовують неадаптовані утиліти, стикаються з падінням продуктивності в зв'язку з появою в системі різного «сміття».

Наприклад, при видобутку Ethereum Classic істотно збільшується розмір DAG-файлу. Коли вага перевищує розмір робочої пам'яті відеоадаптера, доводиться задіяти ОЗУ, що призводить до меншої продуктивності.

Спеціальний Blockchain Compute Driver for Windows усуває проблему, дозволяючи тримати DAG-файл в адекватних рамках, і повертає продуктивність хеширования на прийнятний рівень. У деяких випадках хешрейт зростає на цілих 3 MH / c, що цілком непогано.

Види і особливості драйверів

Існує всього два типи драйверів для Майнінг - драйвер NVIDIA для Майнінг і аналогічне ПО від АМД. Виробники графічних чіпів, «червоні» AMD і «зелені» NVIDIA, міцно закріпилися на ринку, а конкуренції в цій ніші немає і найближчим часом не передбачається: незважаючи на те, що існує безліч виробників відеокарт (ASUS, MSI, Palit , Gigabyte і пр.), всі вони використовують або «червоні», або «зелені» графічні чіпи.

Немає сенсу шукати кращі драйвера NVIDIA для Майнінг під конкретну модель. Драйвера NVIDIA 1060 не відрізняються від аналогічних Driver for Windows для інших моделей відеокарт. Драйвера НВІДІА 1060 для Майнінг адаптовані не під моделі, а під серії відеокарт, а для завантаження доступні у вигляді пакету, який вносить корективи в роботу цілого ряду графічних прискорювачів (за винятком зовсім застарілих моделей, що не потрапили в список).

Це справедливо і щодо драйверів для Майнінг на відкритих Radeon: незалежно від моделі прискорювача AMD при установці нового ПО зміни вступають в силу.

Де знайти і завантажити

Власникам відеокарт Graphics AMD Radeon HD рекомендується встановити Beta for Blockchain Compute Driver for Windows, завантажити які можна тут . Враховуйте, що ПО адаптовано для Майнінг, тому після установки бети на комп'ютері не можна грати у відеоігри і користуватися «важкими» програмами для обробки відео, наприклад, Adobe Premiere або Sony Vegas Pro.

З відеокартами NVIDIA ситуація простіше: компанія так не випустила спеціальну версію бібліотек. НВІДІА недавно заявила, що припиняє випуск відеокарт для Майнінг і повністю акцентує увагу на потребах геймерів. Майнер досить встановити свіжу версію софта, скачати яку можна тут.

Зазвичай стару версію видаляти немає необхідності. У разі використання Radeon RX 400 Series Graphics і старших моделей доведеться коректно видалити старі драйвера, щоб уникнути програмного конфлікту.

Драйвера адаптовані для використання з відомими програмами-Майнер, що дозволяє проводити аналітику і збирати статистику користувача: дізнатися останню активність, останні ресурси, що видобуваються на комп'ютері, і інші важливі параметри.

AMD-драйвера - детальний огляд

Ці драйвера Радеон для Майнінг створені для найскладніших блокчейн-обчислень і сумісні з Windows 10, «сімкою» (при встановленому Service pack 1). Compute Driver for Windows коректно працюють з відеокартами AMD, починаючи з версії HD 7700 і вище. Більш старі моделі задіяти таким способом не вийде.

Драйвера для Майнінг спеціально розроблені для збільшення потужності ферми або графічного прискорювача. Головне завдання - усунення відомих помилок і підвищення продуктивності при видобутку Ефіріума. Своя людина в AMD 30 Серпня 2017 повідомив, що компанія планує найближчим часом випускати і більш нові версії дров під Радеон. Ті, які доступні, прекрасно справляються з покладеними завданнями.

Установка - покрокова інструкція

Розглянемо алгоритм перевстановлення драйверів і які кроки потрібно зробити, щоб коректно встановити драйвера для Майнінг під відеокарту від АМД.

Завантажити Files

Початковий етап підготовки - завантаження необхідного софта:

Після того як всі необхідні файли завантажені, можна приступати до подальших операцій.

Видалити існуючі драйвери

Для повного видалення не тільки старих драйверів, а й будь-яких «сміттєвих» файлів, що впливають на процес видобутку криптовалюта, досить запустити утиліту AMD Clean Uninstall Utility. Після видалення програма запропонує перезавантажити комп'ютер. Рекомендується зайти на диск С: і видалити папку AMD - там можуть залишитися файли, які викличуть проблеми в майбутньому. При установці нових драйверів каталог буде створений заново, але вже порожній.

Рекомендується відключити комп'ютер від Інтернету, інакше операційна система при відсутності необхідних драйверів може самостійно знайти і встановити їх. Всі необхідні файли вже завантажені і готові до установки, тому доступ в Мережу поки не потрібно.

Після перезавантаження необхідно запустити інсталяційний файл драйверів для Майнінг і дочекатися закінчення процесу, слідуючи підказкам діалогового вікна. Рекомендується проводити повну установку програмного пакета, який запропонує інсталятор. Час, необхідний на інсталяцію, залежить від продуктивності комп'ютера. Після завершення установки ОС знову запропонує перезавантажитися. Слід відмовитися і перейти до наступного етапу.

Запустити Патчер пікселів

Після закінчення установки драйверів для Майнінг потрібно запустити Патчер пікселів для внесення правок до деяких виконувані файли. Цей крок можна пропустити, якщо для BIOS GPU використовуються заводські настройки. Якщо в нього вносилися правки, патчінга необхідний.

Для установки патча слід розпакувати скачаний архів і запустити виконуваний EXE-файл. Після завершення операції можна перезавантажити комп'ютер і відновити з'єднання з Інтернетом. Все майже готове, залишилося тільки перевірити працездатність системи.

перевірити

Після перезавантаження необхідно зайти в Панель управління (з'являється з правого боку меню при натисканні кнопки «Пуск») і знайти Диспетчер пристроїв. Потрібно перейти в пункт «Відеоадаптери» і перевірити, чи відображається відеокарта в списку. Якщо навпаки пристрою є іконка у вигляді жовтого трикутника зі знаком оклику, щось встановлено неправильно і доведеться перевстановити драйвера для Майнінг. Якщо все відображається коректно, можна запускати програми для видобутку криптовалюта.

Додаткові рекомендації по використанню

Відповідно до огляду відеокарти GTX і Radeon, AMD більше підходять для видобутку Ефіріума, а НВІДІА - для ZCASH і інших альткоінов. Якщо віддаєте перевагу перший варіант і почали підбір, які «червоні» відеокарти більше підійдуть, потрібно враховувати, що на продукцію АМД, адаптовану для Майнінг, сформувався стійкий дефіцит, що пов'язано з небувалою популярністю цього виду заробітку. НВІДІА можна придбати без проблем в більшості інтернет-магазинів.

Для видобутку крипти найкраще підходять відеокарти виробництва Gigabyte, Asus, MSI та Palit - визнаних лідерів галузі. При оцінці і доборі, які червоні або зелені відеокарти підійдуть для Майнінг, враховуйте рекомендації досвідчених Майнер. Найкраще із завданням справляються:

  • NVIDIA: GTX 1060, 1070, 1080, включаючи модифікації Ti;
  • AMD: Radeon RX 560 , 570, 580, Vega.

Відрізняються вартістю не тільки моделі в лінійці, але і модифікації від різних виробників, часом досить істотно. Підбір, які червоні або зелені відеокарти підійдуть в конкретному випадку, залежить від фінансових можливостей на старті.

Відеоадаптери, зайняті блокчейном, можна розганяти для отримання додаткової продуктивності пристрою.

Найкраще при виконанні завдання себе проявили:

При експлуатації драйверів для Майнінг можливі вильоти та помилки: вони злітають в дуал-режимі, підвисає операційна система або програма для Майнінг . Якщо немає перерозгону в системі, проблеми усуваються банальної перевстановлення драйверів. До збоїв Майнінг можуть привести перепади напруги в мережі, пошкодження файлів на комп'ютері, дія вірусів. У деяких випадках недостатньо просто перевстановити драйвер, інсталятор якого є, - ПО слід повторно завантажити з сайту розробника.

Якщо використовуєте відеокарти різних виробників, рекомендується спершу встановлювати драйвера для Майнінг від АМД, а вже потім - від НВІДІА. При використанні великої кількості відеокарт (не більше 12) доведеться оновити ОС до Windows 10 - застаріла «Сімка» не розрахована на такі масштаби і не впорається з завданням.

Біржі криптовалюта - не просто місце, де можна обміняти ресурси або вигідно їх продати, часто це цінні інформаційні портали, що дозволяють дізнатися курс і вивчити огляд криптовалюта, тенденції на ринку, рекомендації щодо оптимізації ферми, отримати файли на аналітику або більше монет на борг. На біржі можна приєднатися до існуючого пулу - одиночний блокчейн, актуальний ще років п'ять тому, сьогодні невигідний: витрати на електроенергію перевищать отримуваний дохід.

Правильний підбір драйверів не тільки прискорює процес Майнінг, але і дозволяє швидше виконувати налаштування обладнання та софта для максимального хешрейта при мінімальних витратах. Чи не доведеться возитися з усуненням регулярно виникаючих неполадок.

Рекомендуємо додати наш сайт в закладки і періодично відвідувати його, щоб бути в курсі останніх тенденцій на ринку криптовалюта. Якщо хочете своєчасно отримувати повідомлення і повноцінно використовувати наш сайт, включіть цю опцію в налаштуваннях браузера.

Будемо сподіватися, що підрозділ Radeon Technologies Group продовжить поліпшення як програмної, так і апаратної частини графічних рішень компанії AMD, а також впровадження в них нових технологій і можливостей. Фінальний драйвер буде доступний для скачування на сайті AMD .

Коментарі